nowweb.nl



Handige selecties

Alles voor je webshop

Social Media

Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw

Ik heb een probleem bij het instellen van de e-mail

Je e-mail gebruik je waarschijnlijk dagelijks. Die wil je ongetwijfeld op diverse apparaten kunnen lezen. Dat kan! Je kunt de mail die bij je domeinnaam hoort ook instellen in bijvoorbeeld Outlook of op je telefoon. Lukt het niet (meteen), heb je een probleem bij het instellen van de e-mail? Om je daarmee te kunnen helpen, hebben een aantal stappen gemaakt die je kunt doorlopen.

Stap 1: check onze handleiding

Allereerst, had je onze handleiding gebruikt? Daarin staat voor de meest gebruikte mailprogramma’s stap voor stap uitgelegd hoe je je mail kunt instellen.

Stap 2: test de webmail

Lukt het ook niet met onze handleiding? Kun je dan nu testen of de webmail wel goed werkt?

  • Ga naar https://webmail.dma.nl/webmail/
  • Log in met je mailadres en wachtwoord
  • Lukt het om in te loggen?
    • Nee? Dubbelcheck dan je mailadres en wachtwoord!
  • Stuur jezelf een mail vanuit een ander mailadres.
  • Stuur vanuit je nieuwe mailbox een mail naar een ander mailadres.

Lukt het niet om in te loggen in de webmail of mail te ontvangen of verzenden via webmail? Laat ons dan weten welke foutmelding je te zien krijgt of wat er niet goed gaat.

Stap 3: check je instellingen

Is het versturen en ontvangen van de e-mail gelukt, dan werkt de webmail wel goed. Dat is mooi! Want dat is de belangrijkste stap. Dit betekent dat je mailbox goed werkt.

Heb je wel nog steeds een probleem met je mail-programma? Omdat we nu weten dat je mailbox wel werkt, staat er hoogstwaarschijnlijk één van de instellingen niet goed. Om te achterhalen waar het niet goed gaat, hebben weer aanvullende informatie van jou nodig.

  • Op wat voor apparaat probeer je je mail te installeren: pc/laptop, tablet of telefoon?
  • Welke besturingssysteem gebruik je: Windows, Apple of Android?
  • Krijg je een foutmelding te zien?
    • Zo ja, kun je die noteren of er een screenshot van maken en aan ons doorgeven?
  • Kun voor ons ook screenshots maken van alle instelling die je hebt ingevoerd?
  • Wat is je IP-adres op de locatie waar je de mailproblemen hebt?
    • Je kunt dat checken via deze link: dma.nl/ip

Met deze informatie kunnen we proberen te achterhalen voor je wat er misgaat en hoe je dat kunt oplossen.

Stap 4: neem contact op met de ontwikkelaar

Heb je onverhoopt nog steeds problemen met de e-mail? Dat is natuurlijk erg vervelend. Als we webmail werkt en jij en wij samen geen verkeerde instellingen hebben gevonden, dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij het mailprogramma dat je gebruikt. We adviseren je in dat geval contact op te nemen met de ontwikkelaar van dat programma.

In de tussentijd kun je natuurlijk gewoon mailen via de webmail. Of je kunt overwegen om een ander mailprogramma te kiezen!