nowweb.nl

Wat is een e-mailadres?

Wat is een e-mailadres?

Ok, het was grappig toen je 16 jaar was: rock_chick16@hotmail.com, gillendegeitjes@yahoo.com of 10biertjesopeenavond@gmail.com. Veel mensen zullen hier ongetwijfeld nog steeds om moeten lachen, maar professioneel is het natuurlijk niet. Net zoals je deze e-mailadressen niet wilt gebruiken om op een baan te solliciteren, kan je hier al helemaal niet mee voor de dag komen bij je zakelijke klanten. Niet als je wilt dat zij je serieus nemen.

Zakelijke e-mailadressen

Het mooie aan e-mailadressen is dat je er meerdere op je naam kunt hebben. Wil je stiekem dus je oude e-mailadres toch behouden voor persoonlijk e-mailverkeer, dan kan dat. Daarnaast kan je snel en eenvoudig een professioneel e-mailadres opzetten waarmee je met je zakelijke klanten kunt communiceren. Nu kan je hier gmail, hotmail of KPN voor gebruiken, maar toch staat ook dit niet heel erg professioneel. Bovendien, als je ooit van internet- of e-mailprovider wisselt, dan moet je al je klanten hiervan op de hoogte brengen, wat ook niet ideaal is. Het liefste heb je dus een e-mailadres waarvan je niet kunt afleiden wie de provider is en die je tijdens de hele levensduur van je bedrijf kunt gebruiken.

De beste en meest professionele manier om een e-mailadres voor je bedrijf op te zetten, is door het te koppelen aan je domeinnaam. info@nowweb.nl staat natuurlijk veel beter dan info_nowweb@gmail.com. Het e-mailadres hoef je dan ook niet meer te veranderen, zelfs niet als je ooit naar het buitenland verhuist.

Koppel je e-mailadres aan je domeinnaam

Hoe je een e-mailadres aan je domeinnaam koppelt, is te vergelijken met het doorschakelen van bezoekers naar jouw website. Een hostingbedrijf zorgt ervoor dat personen die jouw domeinnaam intypen op een internetpagina, ook daadwerkelijk op jouw website terechtkomen. Hetzelfde gebeurt als ze een e-mail sturen naar het e-mailadres dat aan jouw domeinnaam gekoppeld staat. Het hostingbedrijf stuurt de e-mail naar een mailbox en op je eigen computer, tablet of telefoon kan je de e-mail binnenhalen, lezen en beantwoorden. Ook heb je de mogelijkheid om de e-mails automatisch door te sturen naar een al bestaand e-mailadres. Als dit een privé-mailadres is, dan raden we dat wel af: dit is typisch een situatie waarin je werk en privé echt gescheiden wilt houden, zodat je altijd een goed overzicht hebt. Een handig extraatje is dat je ook eenvoudig je contacten kunt beheren en afspraken en taken leg je vast in een agenda. Daarnaast kan je een autoresponder instellen als je e-mails niet kunt beantwoorden omdat je bijvoorbeeld op vakantie gaat.

Meerdere e-mailboxen aan je domein koppelen

Als je de domeinnaam van je bedrijf gebruikt voor toekomstige e-mailcommunicatie, dan kan je hier ook meerdere e-mailboxen aan koppelen. Als zzp-er of eenmanszaak is dit misschien wat overbodig, maar voor grotere bedrijven met meerdere medewerkers kan dit juist ideaal zijn. Zo kan iedere medewerkers een eigen e-mailadres krijgen waarop ze direct te bereiken zijn en die ze op hun visitekaartje kunnen printen. Hiernaast kan je inboxen maken per afdeling: info@{mijn-bedrijf}.nl, klantendienst@{mijn-bedrijf}.nl of klachtenafhandeling@{mijn-bedrijf}.nl. E-mails komen zo georganiseerd binnen en worden direct omgeleid naar de persoon aan wie de e-mail bestemd is. Op deze manier krijgen andere medewerkers ook niet onnodig veel e-mails binnen die helemaal niet aan hun gericht zijn.

Gratis e-mail bij nowweb.nl

Als je als bedrijf serieus genomen wilt worden, dan is het cruciaal dat je een e-mailadres gebruikt die professioneel overkomt. En wij kunnen je daarbij helpen. Huur een website bij nowweb.nl en je krijgt van ons een gratis een e-mailadres die aan het domein van jouw bedrijf is gekoppeld. Zo past het binnen je huisstijl en heb je altijd en overal een zakelijk e-mailadres.

Bestel direct je extra mailboxenVraag nu een Gratis Demo aan