Onze missie
“We willen de nieuwste, moderne webtechnieken en -designs ook beschikbaar maken voor kleine ondernemers”
Professionele, maar goedkope website
Grote bedrijven hebben vaak flinke budgetten als het om hun bedrijfswebsite gaat. Zo’n website kost al gauw 10 tot 25 duizend euro. En vaak zelfs een veelvoud van die bedragen. Als freelancer, zzp’er of mkb-ondernemer heb je dat geld natuurlijk niet. En toch heb jij ook behoefte aan een professionele website. Je wilt tenslotte ook gevonden worden door potentiële klanten.
Voor die ondernemers willen wij met nowweb.nl een oplossing bieden!
Wij zijn ervan overtuigd dat een goede website laten maken geen bakken met geld meer hoeft te kosten. Die tijden zijn voorbij. De grote internet- en marketingbureaus houden hun kennis en ervaring graag exclusief om zo hun tarieven hoog te kunnen houden.
Wij denken daar anders over. Wij willen de expertise die we hebben opgedaan bij die grote bedrijven, bureaus en uitgeverijen, juist delen met kleine ondernemers en zelfstandigen. Zodat ook zij een goede, maar goedkope website kunnen laten maken.
Hoe dan? Dat leggen we hieronder uit. Maar eerst even dit:
Wat is een goede website?
Een goede (zakelijke) website helpt jou als ondernemer bij het zaken doen. Je kunt er aan je (potentiële) klanten vertellen en laten zien wat je producten of diensten zijn en waarom die zo geweldig en fantastisch zijn, en zo meer leads, meer klanten en uiteindelijk meer omzet genereren. Dus wil je om te beginnen goed gevonden worden door Google, wat bijvoorbeeld betekent dat je website snel moet laden, dat alle code op de juiste plek moet staan en dat de juiste tags en descriptions moeten zijn ingevuld.
Ook moet het design van je website zo zijn dat het bezoekers aanspreekt en dat de navigatie intuïtief is. Je website moet tegenwoordig responsive website zijn, dat betekent dat de indeling zich automatisch aanpast aan het scherm of apparaat waarop je de site bekijkt, zodat ook mobiele bezoekers hun weg weten te vinden. Om met die bezoekers in contact te kunnen komen, heb je duidelijke webformulieren nodig. Ten slotte, moet je website veilig zijn, dankzij een SSL-certificaat – dat geeft je bezoekers én Google meer vertrouwen.
Dokken, nokken of klokken
Tot voor kort had je als kleine ondernemer simpel gesteld drie opties:
- Je schraapte al je spaargeld bij elkaar en bracht dat naar een duur internetbureau (dokken)
- Je koos eieren voor je geld en zocht je heil ergens anders (nokken), vaak belandde je dan bij een hobbyist of beunhaas
- Of je ging zelf maar aan de slag met je website, vaak in de vroege ochtend of avonduren (klokken)
Alle drie onverstandige ‘oplossingen’. De eerste omdat het simpelweg zonde van je geld is. De tweede omdat een goede website wel heel belangrijk is voor het succes van je business. En de laatste omdat jij als ondernemer je tijd echt beter kunt besteden (en omdat je zelf waarschijnlijk nooit een website-expert zult worden).
Anders denken over websites
Toen wij met nowweb.nl begonnen, was onze gedachte: áls we dit gaan doen, dan gaan we het wel écht anders aanpakken. We schreven vier punten op onze flip-over waarop we anders wilden zijn.
- Doelgroep
- Kwaliteit
- Prijs
- Service
Grote, dure internetbureaus zijn er al genoeg, daarmee wilden we niet concurreren. Waarom niet? Heel simpel: geen zin in! Bij grote projecten, voor grote klanten gaat het vaak om veel meer dan alleen de website, weten we uit ervaring. We hadden onze portie van meerdaagse brainstorms over Het Concept en ellenlange presentaties over het Functioneel Ontwerp wel gehad. Wij zijn doeners, gaan graag gewoon aan de slag en houden van een pragmatische aanpak.
Hoge kwaliteit, scherpe prijzen, goede service
Dus besloten we ons alleen op kleine ondernemers te richten (doelgroep). Juist bij hun websites zagen we ook de meeste ruimte voor – en behoefte aan – verbetering (kwaliteit). Er zijn nog zo ontzettend veel websites die niet responsive zijn, die geen rekening houden met de wensen van Google (SEO) of waar je als bezoeker hopeloos in verdwaalt. Dat kan beter! Veel beter.
Natuurlijk wisten we dat we freelancers, zzp’ers en mkb’ers alleen konden verleiden met scherpe tarieven. Gelukkig zagen we juist daar kansen! Bij grote projecten gaan er veel uren zitten in concepten en designs, in projectmanagement en overleg. Daar hebben kleine ondernemers doorgaans geen behoefte aan en geen tijd voor. Natuurlijk kost het bouwen van een goede website nog steeds tijd, maar ook aan de achterkant van een website heeft de techniek niet stilgestaan: veel van de code die je als programmeur schrijft, kun je bij je volgende project gewoon opnieuw gebruiken (dat doen de grote bureaus ook, alleen vertellen ze je dat niet). De content (tekst en beeld) en het design maken dat elke website aan de voorkant uniek is.
Dankzij onze eerste ondernemersavonturen wisten we ook dat kleine ondernemers doorgaans liever elke maand een klein bedrag betalen, dan in een keer een flink bedrag. Daarom maakten we van nowweb.nl een huur- of lease-constructie, een abonnement op je eigen website. Dankzij die maandelijkse inkomsten kunnen we bovendien ook langdurige service verlenen. Ook nadat we je website hebben opgeleverd, kun je bij ons terecht met vragen!
Over nowweb.nl
Nowweb.nl is opgericht in het najaar van 2016 door webdeveloper Tim Hengeveld en contentmarketeer Jeroen van Putten, met als doel de markt voor website-ontwikkeling op een compleet andere manier te benaderen.
Tim en Jeroen werken al heel wat jaren samen. Eerst bij Sanoma, voor grote klanten als Peugeot. Later als zzp’ers, voor diverse grote en kleine websites. Ook stonden zij samen aan de wieg van het wifi-marketingbureau Connectr BV.
Over Tim
Tim Hengeveld studeerde aan de TU Delft. Hij werkte als webdeveloper bij TOPdesk en bij Sanoma als webmaster voor de magazines Playboy, Panorama, Nieuwe Revu en James. In 2009 startte hij als freelance webdeveloper. De afgelopen jaren mocht hij uitgevers als MT MediaGroep, Pelican Media, Sanoma en New Skool Media en merken als Heineken, Nivea en Ford tot zijn klanten rekenen.
Over Jeroen
Jeroen van Putten studeerde filosofie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Hij werkte als hoofdredacteur voor Malmberg en Sanoma. In 2012 start hij als freelance project- en contentmanager. Hij werkte onder meer voor bureaus als HeadOffice, LVB Networks, Proof en Acato en voor merken als Heineken, Peugeot en Ziggo.